Product Retourneren

Mag ik mijn product retourneren?

Wij willen graag dat je tevreden bent over onze producten. Als het product niet aan je verwachtingen voldoet, dan kan je de overeenkomst herroepen. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogste stellen de overeenkomst te herroepen. Dit doe je door het retour hieronder aan te melden. Ook kan je hiervoor gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de koop afziet. Gebruik van dit formulier is niet verplicht.

Hoe stuur ik een product retour?

Retourneren doen wij niet moeilijk over, lees hieronder hoe je je artikel terug kunt sturen:

  • 1. Online aanmelden - Meldt het product aan voor retourzending.
  • 2. Retourformulier - Vul het meegeleverde retourformulier in.
  • 3. Bijvoegen in pakket - Voeg het ingevulde formulier bij je pakket.
  • 4. Opsturen - Plak de meegeleverde retour sticker op het pakket en stuur het op via een DPD afgifte punt. Bewaar je verzendbewijs goed!
  • 5. Geld terug - Binnen 14 dagen na ontbinding storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald. Mocht het rekeningnummer onbekend zijn bij ons dan nemen we contact met je op.

Voorwaarden voor retour

  • Blessurewijzer hanteert een bedenkingstermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag nadat jij het artikel ontvangt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
  • Het product dient ongedragen, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Je mag uiteraard de producten wel beoordelen of passen zoals je in een fysieke winkel zou doen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Het product dient, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking te worden teruggestuurd! Voldoet het product hier niet aan, dan kunnen wij hiervoor een waardevermindering in rekening brengen. Voor hygiëne producten gelden uitzonderingen. Lees hieronder meer over hygiëne producten.

Mocht het product niet voldoen aan deze voorwaarden dan kunnen wij helaas het product niet terug nemen. Voor hygiëne producten gelden uitzonderingen. Lees meer over ‘’hygiëne producten’’ op deze pagina.

Hygiëne producten

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. Je begrijpt vast dat je om hygiënische redenen bepaalde artikelen niet kunt terugsturen. Dit zijn producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Dit geldt bijvoorbeeld voor kousen.

Neem contact met ons op als je twijfelt of jouw product in aanmerking komt voor retour.

Moet ik betalen bij retourneren?

De retourkosten voor het terugsturen van het pakketje zijn voor eigen rekening

Wat is het retour adres?

Het retour adres wordt meegestuurd op het retourlabel, dat zich in elk pakketje bevindt. Zo hoef je hier nooit naar te zoeken.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Natuurlijk, je mag je altijd bedenken. Je hoeft in principe dan niets meer te doen, maar wij vinden het wel fijn als je het ons even laat weten. Dat kan met behulp van een kort mailtje naar onze klantenservice.

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

Dat is heel simpel: we laten het je weten. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 2 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

Hoe snel is een retour verwerkt?

Meestal is dat binnen 2 werkdagen nadat jij het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Wij storten het bedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je betaald hebt. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode. Mocht het rekeningnummer onbekend zijn bij ons, dan nemen we contact met je op.

Ik heb geen retourformulier ontvangen

Het retour document hoort in elk pakket te zitten. Heb je ‘m niet ontvangen? Onze excuses! Neem snel contact op met onze klantenservice en wij zullen je snel een nieuwe document toesturen.

Kan ik een artikel ruilen?

Artikelen kan je ruilen door de artikelen te retourneren en vervolgens gelijk een nieuwe bestelling te plaatsten op de website. Informatie over hoe je een artikel retourneert, vind je hier.
Het is helaas niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen of om via het retourformulier een vervangend artikel aan te vragen. Onze klantenservice kan vanwege technische redenen ook geen artikelen voor je vervangen, verrekenen of een nieuwe bestelling plaatsen.

Terugbetaling

Binnen 48 uur na ontvangst verwerken wij de retourzending. Je ontvangt hierover een email. Het aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen teruggeboekt naar dezelfde rekening als waarmee de bestelling is betaald. Online veiligheid staat bij Blessurewijzer altijd voorop, de creditering verloopt voor de veiligheid via onze partner Adyen.

Contact

Heb je vragen over je retour? Neem contact op via het contactformulier of stuur een mail naar info@blessurewijzer.nl. Vermeld hierbij het ordernummer.